MPK testuje QR Cody

MPK testuje QR Cody
Rozkład jazdy zawsze pod ręką w telefonie komórkowym? To już znamy, ponieważ od dawna funkcjonują programy takie, jak Ginger czy itiner. Teraz pojawia się jednak nowe rozwiązanie: możliwość wczytania wszystkich rozkładów jazdy dla danego przystanku wraz z aktualnymi komunikatami o zmianach. Jak? Poprzez QRkody! To wspólny projekt MPK Poznań, PCSS oraz Miasta Poznania.

Zasady działania są proste. Na przystanku trzeba odszukać tabliczkę z QR Codem, zeskanować kod komórką za pomocą specjalnego bezpłatnego czytnika i za chwilę w telefonie wyświetla się tabliczka rozkładowa przystanku, na którym się znajdujemy. Strona zawiera rozkłady jazdy linii, które odjeżdżają z tego przystanku oraz linki do komunikatów o zmianach w kursowaniu, które tych linii dotyczą.

Z QRkodów skorzystają nie tylko poznaniacy. W związku ze zbliżającymi się mistrzostwami Europy w piłce nożnej, przygotowano też wersję angielską i niemiecką.

Szczegółowe informacje o tym, co do jest QRkod i jak z niego korzystać znajdują się na stronie: www.poznan.pl/qrcode

O to, czy QR Cody będą przydatne, MPK zapyta samych pasażerów, aby dowiedzieć się, czy proponowana opcja jest dla nich użyteczna i jakie powinna spełniać funkcje. W ramach testów tabliczki z kodami zostały umieszczone na 7 przystankach tramwajowych w centrum Poznania: na trzech przystankach Most Teatralny (kierunek PST, kierunek Fredry, kierunek Rondo Kaponiera) oraz na czterech przystankach Rondo Kaponiera (kierunek Most Teatralny, kierunek Most Uniwersytecki, kierunek Roosevelta i kierunek Święty Marcin). Przygotowano także formularz, za pośrednictwem którego będziemy zbierać opinie użytkowników. Można go wypełnić tutaj.

Fotokody na przystankach tramwajowych to wspólny projekt MPK Poznań, PCSS oraz Miasta Poznania. „QRkody chcieliśmy wprowadzić już od jakiegoś czasu” – przyznaje kierownik Biura Promocji MPK, Iwona Cieślik. „Kiedy zaczęli o nie pytać nasi pasażerowie, postanowiliśmy, że trzeba działać. A gdy ze strony Miasta padła propozycja współpracy, odpowiedź mogła być tylko jedna”.

„Usługa fotokodów została wprowadzona w portalu miejskim już w ubiegłym roku. To popularny i bardzo łatwy w użyciu sposób dotarcia z informacją do klientów” – stwierdza Wojciech Pelc, szef portalu poznan.pl. „Wszystkie informacje dostępne tą drogą, pobierane z naszego portalu prezentowane są w specjalnej, tzw. „lekkiej” wersji, przygotowanej dla użytkowników urządzeń mobilnych. Dzięki współpracy z MPK oraz Poznańskim Centrum Superkomputerowo-Sieciowym, mogliśmy zaproponować dostęp do mobilnej wersji oficjalnego portalu Poznania wzbogaconej o niezwykle ważne informacje dla pasażerów komunikacji miejskiej”.